Black Hat SEO vs White Hat SEO

Weet jij welke SEO-methoden je gebruikt? Begrijp je het verschil tussen Black Hat SEO en White Hat SEO? White hat en black hat SEO zijn technieken die zijn gericht op hetzelfde doel: goede resultaten krijgen voor een website in de zoekmachines. Beide technieken zijn bedoeld om een ​​site hoger te laten ranken wanneer iemand een zoekopdracht doet. Hoe werkt dat nu allemaal?

Lees meer

Hoe schrijf je beste Meta Title?

Een geoptimaliseerde meta title is een belangrijk element om bezoekers van de zoekmachine naar jouw website te krijgen. Maar wat is een meta titel? Hoe schrijf je er eentje? Waarom zijn title-tags belangrijk? Dit en nog meer vragen, beantwoord ik voor je in deze blog. 🙂

Lees meer

8 SEO tips om je webshop te verbeteren

Een webshop beginnen is de eerste stap, maar hoe zorg je er voor dat er ook bezoekers komen? Je kunt aan de slag gaan met social media of ads, maar dan laat je een grote groep potentiële klanten links liggen: je organische bezoekers. Met deze SEO tips verbeter jij je webshop/webwinkel in een handomdraai.

Lees meer

Duplicate Content: checken, oplossen en voorkomen

Duplicate content is niet handig om te hebben. Het zorgt voor een slechte gebruikservaring en Google raakt er ontzettend van in de war. Het beïnvloedt soms ook de ranking van je organische pagina’s. Des te belangrijker om te checken of jouw website duplicate content bevat, of een andere site je content gebruikt, en hoe je dubbele content oplost. 

Lees meer

Wat is een kwalitatieve backlink?

Jaren geleden was de kwantiteit nog belangrijk. Tegenwoordig hecht Google juist meer waarde aan de kwaliteit van je backlinks. En wees gerust, er zijn meerdere manieren om te bepalen of een backlink kwalitatief is en/of van toegevoegde waarde is voor jouw website. Welke links is nu waardevol en welke niet?

Lees meer

Cumulative Layout Shift: ontdekken en oplossen

Een onverwachte verschuiving van elementen en knoppen komt eigenlijk vrij vaak voor, maar fijn zijn ze niet. Onstabiele elementen op webpagina’s hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. De Cumulative Layout Shift helpt je om te ontdekken of er elementen op je website verschuiven.

Lees meer

Largest Contentful Paint: herkennen en verbeteren

In het nieuwste bericht van Google over de Page experience update wordt de nadruk gelegd op User Experience. De Largest Contenful Paint (LCP) is hierbij een factor die aangeeft hoe goed je website het doet. In deze blog leg ik uit hoe je de LCP herkent en vermindert, zodat de pagina sneller laadt, de user experience stijgt en Google blijer wordt van je website. 😉

Lees meer

Meta Description: Van Doel tot ideale Lengte

Als je niet zeker weet hoe je je meta beschrijvingen moet schrijven, ben je niet de enige. Om die verwarring weg te nemen, ga ik dieper in op hoe je een geweldige meta beschrijving maakt en aan welke punten deze moet voldoen. Aangezien je maar een aantal tekens hebt om mee te werken, is er voor het schrijven van een geweldige meta beschrijving namelijk meer nodig dan het bij elkaar gooien van woorden. 😉

Lees meer

Website Migratie: Verhuizen in 4 fasen

Een van de meest ingewikkelde en moeilijkste dingen met betrekking tot SEO is voor mij toch echt een succesvolle website migratie. Tevens is het ook een van mijn favoriete dingen om te doen; er komt zoveel bij kijken en dat maakt het een echte uitdaging. Maar vanaf het begin tot het einde kan het best oplopen tot een groot project. En alleen met een goed stappenplan verhuis je de website pas met succes. Er komt namelijk heel wat bij kijken wanneer je je website overzet naar een ander cms, domeinnaam of server. 🙂

Lees meer

Lokale SEO: online gevonden worden voor bedrijven

Lokale SEO is het optimaliseren van je bedrijf of dienst online voor het gebied waarin je bedrijf is gevestigd, zodat potentiële bezoekers je bedrijf gemakkelijk kunnen vinden in hun lokale omgeving. In deze blog geef ik je een 11 tips en voorbeelden voor lokale SEO, hoe je ervoor kunt zorgen dat je bedrijf online gevonden wordt, en jouw bedrijf zijn weg vindt naar de felbegeerde eerste plek in Google.

Lees meer