Zoekintentie: machtig, maar onderschat

SEO gaat niet alleen over het vinden van populaire zoekwoorden en de transformatie van die zoekwoorden naar goede content. Het is veel breder dan dat. Wanneer je geen rekening houdt met de zoekintentie van je zoekwoorden, is je zoekwoordonderzoek veel minder effectief dan je denkt. Daardoor staat de hele strategie die daaruit voort komt, eigenlijk op losse schroeven.

Lees meer

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe goed (of slecht) je website presteert; je moet je website snelheid testen. Hoe je dat het beste doet, welke tool je kunt gebruiken en waar je rekening mee moet houden bij het checken van je websitesnelheid leg ik uit in de blog van vandaag. 🙂

 

Lees meer

7 tips om je CTR te verhogen (SEO)

De click-through-rate (CTR) van je organische resultaten verhogen is een behoorlijk belangrijk aspect. Je hebt maar één kans om je bezoeker van Google naar je website te krijgen. Helaas is de CTR voor SEO vaak nog een onderschatte metrics. Want, inderdaad, hoog ranken is belangrijk. Maar als je iemand niet kunt overtuigen om op je zoekresultaat te klikken, wat heb je er dan aan?

Lees meer

Zoekvolume is geen heilige graal

Wanneer je begint met het leren van SEO, begin je vaak met het onderdeel ‘content’. Zo ben ik zelf ook begonnen. Raar is dat niet. Zonder content, geen website. En bij die content word je meteen in de wereld van zoekwoorden gegooid. Het wordt er bijna in gestampt dat zoekvolume super (maar dan écht super) belangrijk is. Wat jaren ervaring later, en veel meer SEO ervaring rijker, kan ik met een gerust hart zeggen dat zoekvolume niet de heilige graal is. Waarom niet? Dat heb ik zo mijn eigen mening over en leg ik graag aan je uit.

Lees meer

Evergreen content: Wat is het?

Contentmarketing is een van de meest effectieve strategieën voor je website. En in zo’n strategie mag Evergreen content niet ontbreken. Niet elk type content zal na verloop van tijd dezelfde waarde behouden. Daarom heb je altijd evergreen content nodig om ervoor te zorgen dat je marketingstrategie over een maand nog net zo effectief is als vandaag de dag.

Lees meer

Wat is Cornerstone Content?

De structuur van je website wordt vaak onderschat. Vaak wordt gedacht dat je zomaar een hele hoop content online kunt plaatsen. Echter zijn niet alle pagina’s op je website even belangrijk. Hoe zorg je er dan voor dat je (potentiële) bezoeker en zoekmachines (zoals Google) de essentiële pagina’s van je website herkent? Dat kan met cornerstone content.

Lees meer

Regex voor Search Console (SEO)

Ik heb goed nieuws voor alle SEO-fanaten die van regular expression (regex) houden. Voortaan kun je in de Search Console ook complexe vormen van regex gebruiken om je bezoekersgegevens te analyseren. Google Analytics had deze fijne functie al, en de Search Console mocht natuurlijk niet achterblijven.

Lees meer

Waarom is SEO belangrijk?

Degenen die mij goed kennen of eens met mij samengewerkt hebben, weten dat ik SEO geweldig vind: de strategie, het puzzelen en het optimaliseren. Maar helaas denkt niet iedereen er zo positief over . Zeker in deze tijd mag dit kanaal niet achterblijven, maar toch merk ik met veel ongenoegen dat veel wegsite-eigenaren hun neus er voor optrekken. Ze vinden het lastig of te veel moeite, of ze zien er de voordelen niet van in. Ik heb zelf mogen ondervinden hoe lastig het soms is om bedrijven te overtuigen dat SEO echt een kanaal is om 100% op in te zetten. Waarom SEO zo belangrijk is, kaart ik aan in de blog van vandaag.

Lees meer

Core Web Vitals: dit moet je weten!

Gebruikerservaring is super belangrijk. Want bij het klikken op een zoekresultaat maakt het voor jouw bezoeker niet uit hoeveel backlinks de pagina heeft, of uit hoeveel woorden je tekst bestaat. Het belangrijkste is dat ze het antwoord vinden dat ze zoeken, en de ervaring die ze op de pagina hebben. Je raadt het misschien al, maar het wordt tijd dat we het hebben over Google’s Core Web Vitals.
Lees meer

Black Hat SEO vs White Hat SEO

Weet jij welke SEO-methoden je gebruikt? Begrijp je het verschil tussen Black Hat SEO en White Hat SEO? White hat en black hat SEO zijn technieken die zijn gericht op hetzelfde doel: goede resultaten krijgen voor een website in de zoekmachines. Beide technieken zijn bedoeld om een ​​site hoger te laten ranken wanneer iemand een zoekopdracht doet. Hoe werkt dat nu allemaal?

Lees meer