Core Web Vitals: wat moet ik ermee?

Gebruikerservaring is super belangrijk. Want bij het klikken op een zoekresultaat maakt het voor jouw bezoeker niet uit hoeveel backlinks de pagina heeft, of uit hoeveel woorden je tekst bestaat. Het belangrijkste is dat ze het antwoord vinden dat ze zoeken, en de ervaring die ze op de pagina hebben. Je raadt het misschien al, maar het wordt tijd dat we het hebben over Google’s Core Web Vitals.
Lees meer

Black Hat SEO vs White Hat SEO

Weet jij welke SEO-methoden je gebruikt? Begrijp je het verschil tussen Black Hat SEO en White Hat SEO? White hat en black hat SEO zijn technieken die zijn gericht op hetzelfde doel: goede resultaten krijgen voor een website in de zoekmachines. Beide technieken zijn bedoeld om een ​​site hoger te laten ranken wanneer iemand een zoekopdracht doet. Hoe werkt dat nu allemaal?

Lees meer

Hoe schrijf je beste Meta Title?

Een geoptimaliseerde meta title is een belangrijk element om bezoekers van de zoekmachine naar jouw website te krijgen. Maar wat is een meta titel? Hoe schrijf je er eentje? Waarom zijn title-tags belangrijk? Dit en nog meer vragen, beantwoord ik voor je in deze blog. 🙂

Lees meer

8 SEO tips om je webshop te verbeteren

Een webshop beginnen is de eerste stap, maar hoe zorg je er voor dat er ook bezoekers komen? Je kunt aan de slag gaan met social media of ads, maar dan laat je een grote groep potentiële klanten links liggen: je organische bezoekers. Met deze SEO tips verbeter jij je webshop/webwinkel in een handomdraai.

Lees meer

Duplicate Content: checken, oplossen en voorkomen

Duplicate content is slecht. Daar kun je eigenlijk niet omheen. Het zorgt voor een slechte gebruikservaring en Google raakt er ontzettend van in de war. Het beïnvloedt dus ook de ranking van je organische pagina’s. Des te belangrijker om te checken of jouw website duplicate content bevat en hoe je het oplost. 

Lees meer

Wat is een kwalitatieve backlink?

Jaren geleden was de kwantiteit nog belangrijk. Tegenwoordig hecht Google juist meer waarde aan de kwaliteit van je backlinks. En wees gerust, er zijn meerdere manieren om te bepalen of een backlink kwalitatief is en/of van toegevoegde waarde is voor jouw website. Welke links is nu waardevol en welke niet?

Lees meer

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe goed (of slecht) je website presteert; je moet je website snelheid testen. Hoe je dat het beste doet, welke tool je kunt gebruiken en waar je rekening mee moet houden bij het checken van je websitesnelheid leg ik uit in de blog van vandaag. 🙂

Lees meer

Cumulative Layout Shift: ontdekken en oplossen

Een onverwachte verschuiving van elementen en knoppen komt eigenlijk vrij vaak voor, maar fijn zijn ze niet. Onstabiele elementen op webpagina’s hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. De Cumulative Layout Shift helpt je om te ontdekken of er elementen op je website verschuiven.

Lees meer

Largest Contentful Paint: herkennen en verbeteren

In het nieuwste bericht van Google over de Page experience update wordt de nadruk gelegd op User Experience. De Largest Contenful Paint (LCP) is hierbij een factor die aangeeft hoe goed je website het doet. In deze blog leg ik uit hoe je de LCP herkent en vermindert, zodat de pagina sneller laadt, de user experience stijgt en Google blijer wordt van je website. 😉

Lees meer

Meta Description: Van Doel tot ideale Lengte

Als je niet zeker weet hoe je je meta beschrijvingen moet schrijven, ben je niet de enige. Om die verwarring weg te nemen, ga ik dieper in op hoe je een geweldige meta beschrijving maakt en aan welke punten deze moet voldoen. Aangezien je maar een aantal tekens hebt om mee te werken, is er voor het schrijven van een geweldige meta beschrijving namelijk meer nodig dan het bij elkaar gooien van woorden. 😉

Lees meer