Regex voor Search Console (SEO)

Ik heb goed nieuws voor alle SEO-fanaten die van regular expression (regex) houden. Voortaan kun je in de Search Console ook complexe vormen van regex gebruiken om je bezoekersgegevens te analyseren. Google Analytics had deze fijne functie al, en de Search Console mocht natuurlijk niet achterblijven.

Lees meer

Waarom is SEO belangrijk?

Degenen die mij goed kennen of eens met mij samengewerkt hebben, weten dat ik SEO geweldig vind: de strategie, het puzzelen en het optimaliseren. Maar helaas denkt niet iedereen er zo positief over . Zeker in deze tijd mag dit kanaal niet achterblijven, maar toch merk ik met veel ongenoegen dat veel wegsite-eigenaren hun neus er voor optrekken. Ze vinden het lastig of te veel moeite, of ze zien er de voordelen niet van in. Ik heb zelf mogen ondervinden hoe lastig het soms is om bedrijven te overtuigen dat SEO echt een kanaal is om 100% op in te zetten. Waarom SEO zo belangrijk is, kaart ik aan in de blog van vandaag.

Lees meer

Core Web Vitals: wat moet ik ermee?

Gebruikerservaring is super belangrijk. Want bij het klikken op een zoekresultaat maakt het voor jouw bezoeker niet uit hoeveel backlinks de pagina heeft, of uit hoeveel woorden je tekst bestaat. Het belangrijkste is dat ze het antwoord vinden dat ze zoeken, en de ervaring die ze op de pagina hebben. Je raadt het misschien al, maar het wordt tijd dat we het hebben over Google’s Core Web Vitals.
Lees meer

Black Hat SEO vs White Hat SEO

Weet jij welke SEO-methoden je gebruikt? Begrijp je het verschil tussen Black Hat SEO en White Hat SEO? White hat en black hat SEO zijn technieken die zijn gericht op hetzelfde doel: goede resultaten krijgen voor een website in de zoekmachines. Beide technieken zijn bedoeld om een ​​site hoger te laten ranken wanneer iemand een zoekopdracht doet. Hoe werkt dat nu allemaal?

Lees meer

Hoe schrijf je beste Meta Title?

Een geoptimaliseerde meta title is een belangrijk element om bezoekers van de zoekmachine naar jouw website te krijgen. Maar wat is een meta titel? Hoe schrijf je er eentje? Waarom zijn title-tags belangrijk? Dit en nog meer vragen, beantwoord ik voor je in deze blog. 🙂

Lees meer

8 SEO tips om je webshop te verbeteren

Een webshop beginnen is de eerste stap, maar hoe zorg je er voor dat er ook bezoekers komen? Je kunt aan de slag gaan met social media of ads, maar dan laat je een grote groep potentiële klanten links liggen: je organische bezoekers. Met deze SEO tips verbeter jij je webshop/webwinkel in een handomdraai.

Lees meer

Duplicate Content: checken, oplossen en voorkomen

Duplicate content is slecht. Daar kun je eigenlijk niet omheen. Het zorgt voor een slechte gebruikservaring en Google raakt er ontzettend van in de war. Het beïnvloedt dus ook de ranking van je organische pagina’s. Des te belangrijker om te checken of jouw website duplicate content bevat en hoe je het oplost. 

Lees meer

Wat is een kwalitatieve backlink?

Jaren geleden was de kwantiteit nog belangrijk. Tegenwoordig hecht Google juist meer waarde aan de kwaliteit van je backlinks. En wees gerust, er zijn meerdere manieren om te bepalen of een backlink kwalitatief is en/of van toegevoegde waarde is voor jouw website. Welke links is nu waardevol en welke niet?

Lees meer

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe goed (of slecht) je website presteert; je moet je website snelheid testen. Hoe je dat het beste doet, welke tool je kunt gebruiken en waar je rekening mee moet houden bij het checken van je websitesnelheid leg ik uit in de blog van vandaag. 🙂

Lees meer

Cumulative Layout Shift: ontdekken en oplossen

Een onverwachte verschuiving van elementen en knoppen komt eigenlijk vrij vaak voor, maar fijn zijn ze niet. Onstabiele elementen op webpagina’s hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. De Cumulative Layout Shift helpt je om te ontdekken of er elementen op je website verschuiven.

Lees meer