SEO A/B testen: hoe werkt dat?

SEO A/B testen is een fijne datagedreven benadering om SEO optimalisaties te beoordelen. Door deze validatie weet jij zeker of de aanpassing op de gehele site voor positieve resultaten zal zorgen. Maar “A/B testen” klinkt voor velen best eng, zeker als het om SEO gaat. En vergis je niet; het is best een ingewikkeld onderwerp. Daarom hoop ik dat onderstaande uitleg je een stuk op weg gaat helpen. Let’s begin. 😉

Lees meer

Zo maak je de beste SEO url structuur

Een ideale SEO url-structuur beschrijft de pagina, zowel voor mensen als voor zoekmachines. Samen met de headings, interne links en de tekst op de pagina gebruikt Google de url van de pagina om te begrijpen waar de content over gaat. Je kunt echt enorm veel dingen aan je website veranderen. Maar als de basis van je site er niet staat als een huis, dan is het erg moeilijk om er iets van te maken. De websitestructuur is zonder twijfel een belangrijk deel van je online succes. Helaas krijgt die website opbouw nooit de aandacht die het verdiend. De beste website structuur is voor elke website anders, dus ik geef je graag wat tips in deze blog.

Lees meer

Breadcrumbs: klein linkje, groot effect

Breadcrumbs zijn een belangrijk navigatie-element. Je maakt hiermee de bezoekers van je website bewust van hun huidige locatie binnen de hiërarchische structuur van een website. Zo hebben breadcrumbs nog wel meer voordelen. Als je het mij vraagt is zo’n kruimelpad onmisbaar op je website, en niet alleen voor SEO.

Lees meer

Zoekintentie: machtig, maar onderschat

SEO gaat niet alleen over het vinden van populaire zoekwoorden en de transformatie van die zoekwoorden naar goede content. Het is veel breder dan dat. Wanneer je geen rekening houdt met de zoekintentie van je zoekwoorden, is je zoekwoordonderzoek veel minder effectief dan je denkt. Daardoor staat de hele strategie die daaruit voort komt, eigenlijk op losse schroeven.

Lees meer

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe goed (of slecht) je website presteert; je moet je website snelheid testen. Hoe je dat het beste doet, welke tool je kunt gebruiken en waar je rekening mee moet houden bij het checken van je websitesnelheid leg ik uit in de blog van vandaag. 🙂

 

Lees meer

8 tips om je CTR te verhogen (SEO)

De click-through-rate (CTR) van je organische resultaten verhogen is een behoorlijk belangrijk aspect. Je hebt maar één kans om je bezoeker van Google naar je website te krijgen. Helaas is de CTR voor SEO vaak nog een onderschatte metrics. Want, inderdaad, hoog ranken is belangrijk. Maar als je iemand niet kunt overtuigen om op je zoekresultaat te klikken, wat heb je er dan aan?

Lees meer

Zoekvolume is geen heilige graal

Wanneer je begint met het leren van SEO, begin je vaak met het onderdeel ‘content’. Zo ben ik zelf ook begonnen. Raar is dat niet. Zonder content, geen website. En bij die content word je meteen in de wereld van zoekwoorden gegooid. Het wordt er bijna in gestampt dat zoekvolume super (maar dan écht super) belangrijk is. Wat jaren ervaring later, en veel meer SEO ervaring rijker, kan ik met een gerust hart zeggen dat zoekvolume niet de heilige graal is. Waarom niet? Dat heb ik zo mijn eigen mening over en leg ik graag aan je uit.

Lees meer

Evergreen content: Wat is het?

Contentmarketing is een van de meest effectieve strategieën voor je website. En in zo’n strategie mag Evergreen content niet ontbreken. Niet elk type content zal na verloop van tijd dezelfde waarde behouden. Daarom heb je altijd evergreen content nodig om ervoor te zorgen dat je marketingstrategie over een maand nog net zo effectief is als vandaag de dag.

Lees meer

Wat is Cornerstone Content?

De structuur van je website wordt vaak onderschat. Vaak wordt gedacht dat je zomaar een hele hoop content online kunt plaatsen. Echter zijn niet alle pagina’s op je website even belangrijk. Hoe zorg je er dan voor dat je (potentiële) bezoeker en zoekmachines (zoals Google) de essentiële pagina’s van je website herkent? Dat kan met cornerstone content.

Lees meer

Regex voor Search Console (SEO)

Ik heb goed nieuws voor alle SEO-fanaten die van regular expression (regex) houden. Voortaan kun je in de Search Console ook complexe vormen van regex gebruiken om je bezoekersgegevens te analyseren. Google Analytics had deze fijne functie al, en de Search Console mocht natuurlijk niet achterblijven.

Lees meer