Cumulative Layout Shift: ontdekken en oplossen

Een onverwachte verschuiving van elementen en knoppen komt eigenlijk vrij vaak voor, maar fijn zijn ze niet. Onstabiele elementen op webpagina’s hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. De Cumulative Layout Shift helpt je om te ontdekken of er elementen op je website verschuiven.

Lees meer

Largest Contentful Paint: herkennen en verbeteren

In het nieuwste bericht van Google over de Page experience update wordt de nadruk gelegd op User Experience. De Largest Contenful Paint (LCP) is hierbij een factor die aangeeft hoe goed je website het doet. In deze blog leg ik uit hoe je de LCP herkent en vermindert, zodat de pagina sneller laadt, de user experience stijgt en Google blijer wordt van je website. 😉

Lees meer

Meta Description: Van Doel tot ideale Lengte

Als je niet zeker weet hoe je je meta beschrijvingen moet schrijven, ben je niet de enige. Om die verwarring weg te nemen, ga ik dieper in op hoe je een geweldige meta beschrijving maakt en aan welke punten deze moet voldoen. Aangezien je maar een aantal tekens hebt om mee te werken, is er voor het schrijven van een geweldige meta beschrijving namelijk meer nodig dan het bij elkaar gooien van woorden. 😉

Lees meer

Website Migratie: Verhuizen in 4 fasen

Een van de meest ingewikkelde en moeilijkste dingen met betrekking tot SEO is voor mij toch echt een succesvolle website migratie. Tevens is het ook een van mijn favoriete dingen om te doen; er komt zoveel bij kijken en dat maakt het een echte uitdaging. Maar vanaf het begin tot het einde kan het best oplopen tot een groot project. En alleen met een goed stappenplan verhuis je de website pas met succes. Er komt namelijk heel wat bij kijken wanneer je je website overzet naar een ander cms, domeinnaam of server. 🙂

Lees meer

11 praktische Lokale SEO tips voor bedrijven in 2020

Lokale SEO is het optimaliseren van je bedrijf of dienst online voor het gebied waarin je bedrijf is gevestigd, zodat potentiële bezoekers je bedrijf gemakkelijk kunnen vinden in hun lokale omgeving.

In deze blog geef ik je een 11 tips en voorbeelden voor lokale SEO, hoe je ervoor kunt zorgen dat je bedrijf online gevonden wordt, en jouw bedrijf zijn weg vindt naar de felbegeerde eerste plek in Google.

Lees meer

Wél of niet AMP? Vergelijk alle voordelen en nadelen

Overweeg je om AMP te gebruiken voor de mobiele versie van je website? Ik laat je zien wat AMP is, vertel je wat meer over de voordelen en nadelen. Zo kan je zelf een conclusie trekken of een AMP pagina een goede zet is voor je site; of juist niet.

Lees meer

10 doeltreffende tips voor de beste Interne Linkstructuur

Interne links zijn enorm belangrijk voor een website. Het zijn signalen die bezoekers wijzen waar ze naartoe kunnen gaan en verbinden de pagina’s van je website tot een samenhangend, functioneel geheel. Is de interne linkstructuur niet op orde, dan heb je kans op hoge bouncepercentages, dalende pagina-autoriteit en een slechte user experience.

Er staat dus veel op het spel. 🤨

In deze blog leg ik je daarom graag uit waarom en hoe je jouw interne linkstructuur optimaliseert voor een betere vindbaarheid en conversie.

Lees meer

Seasonal SEO: bereid je voor op de feestdagen

Zodra je trends en relevante feestdagen voor je eigen branche identificeert, kun je content of landingspagina’s rondom deze feestdagen maken en pagina’s optimaliseren. Wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt, kan Seasonal SEO een geweldig middel zijn om je te helpen om extra verkeer naar je website te krijgen. Met deze tips is jouw website of webshop klaar voor de feestdagen!

Lees meer

5 redenen om nu je Google Mijn Bedrijf te claimen

Alle kleine aanpassingen die je voor SEO doet, maken samen een groot verschil. Zo is het in orde maken van je Google Mijn Bedrijf, ook wel Google My Business of GMB genoemd, een manier om je concurrenten voor te blijven. Het mooie van een Google Mijn Bedrijf vermelding is dat het alle informatie bevat over je bedrijf die potentiële klanten nodig hebben. Maak daarom nu even tijd om je Google Mijn Bedrijf in te stellen. Ik leg je graag uit waarom het tegenwoordig echt onmisbaar is. 😉

Lees meer

Website pop-ups: optimaliseren of weghalen?

Het internet heeft een lange weg afgelegd sinds we die knipperde, opdringerige pop-ups met geluid zagen die ons probeerden te overtuigen. Gelukkig is die tijd voorbij en is er ruimte gemaakt voor subtiele, relevante pop-ups op het grote world wide web. Het is dan ook geen verrassing dat een popup nog steeds gebruikt worden en goede resultaten opleveren als ze echte waarde voor de websitebezoekers bieden.

Lees meer