Fitts's law illustratie

Fitts’s law en UX design: de gouden combinatie

Een goede UX-designer gebruikt Fitts’s law bij het ontwerpen van een nieuw design. Zijn de knoppen groot genoeg? Kost het weinig moeite om die knop te bereiken? In deze blog leg ik je uit hoe je Fitts law gebruikt om je UX design of User Interface design te perfectioneren. 🙂

hyperbolic discounting illustratie

Hyperbolic discounting: liever nu, dan later

Je accepteert liever een kleine, maar zekere, beloning boven een grotere beloning die minder zeker is. Zo werkt Hyperbolic discounting in een notendop. In deze blog leg ik je uit wat Hyperbolic discounting is, en hoe je deze psychologische bias toepast in je webshop of website.

Beste neuromarketing boeken

De 5 beste Neuromarketing boeken

In deze lijst vind je de beste neuromarketing boeken, mijn persoonlijke favorieten, waarvan ik vind dat elke online marketeer ze gelezen moet hebben. De neuromarketing boeken gaan de diepte in over verschillende psychologische onderwerpen en duiken het bewuste en onderbewuste brein in om consumenten te beïnvloeden. Ze zijn gevuld met enorm veel psychologische tips en […]

Foot-in-the-door techniek

De kracht van de Foot-in-the-door techniek

Heb je ooit ingestemd met een klein verzoek, om later te ontdekken dat je ook instemde met een groter verzoek van dezelfde persoon? Als dat zo is, heb je waarschijnlijk het effect ervaren van de foot-in-the-door techniek.

Wet van Weber en invloed op marketing

Wet van Weber: het effect op consumentengedrag

De wet van Weber is een psychologische theorie die uitlegt waarom we niet elke verandering doorhebben. Daarom gebruiken marketeers de wet van weber vaak in redesigns, prijsaanpassingen of bij veranderingen van de grootte van het product. Het wordt dus gebruikt om ons consumentengedrag te beïnvloeden. En hoe Weber’s law dan precies werkt, lees je in […]