Wat is een bias?
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaAls er een ding is dat je moet weten over een bias, is dat je ze zelf ook hebt. Zo’n bias heeft invloed op je mening en gedrag. Dat maakt je geen slecht persoon, want vaak ervaar je er ook voordelen van. Echter is het goed om te beseffen wat voor effect een bias heeft […]
10 x de perfecte psychologische prijs om meer te verkopen
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaDe verleiding om iets te kopen verhoog je met een psychologische prijs. Door slimme prijsstrategieën in te zetten lijken de producten (en de prijzen) in je webshop zo aantrekkelijker mogelijk. Door deze psychologische prijsstellingen te gebruiken, kun je dus nog meer te verkopen in jouw webshop. Want zeg nu zelf, hoe vaak ben jij niet […]
Zero volume zoekwoorden: overhyped of handig?
/0 Reacties/in SEO /door NataschaMoet je je alleen richten op zoekwoorden met een hoog zoekvolume? Nee. Zoekwoorden met een laag volume, maar ook zero volume zoekwoorden kunnen ongelooflijk waardevol zijn voor een website. Juist zoekopdrachten met geen volume kunnen om een aantal redenen bijzonder waardevol zijn: ze hebben minder concurrentie, ze richten zich op de juiste doelgroep en ze […]
Crawlbudget verhogen: wat is het en hoe werkt het?
/0 Reacties/in SEO /door NataschaAls je al een tijdje met SEO bezig bent, heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van zowel het crawlbudget als het crawlbudgetoptimalisatie. Hoe vaak je website bezocht en gecrawld wordt, en welke pagina er geïndexeerd worden, is deels afhankelijk van je crawlbudget. Want hoe vervelend is het nu dat Google je pagina’s niet bekijkt? Daarom […]
Likertschaal: Wat is het? Hoe gebruik je het?
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaHet is een uitdaging om menselijk gedrag te meten. Het kan vaak niet gemeten worden met conventionele meettechnieken. Dat komt omdat het lastig is om de subjectiviteit van een persoon om te zetten in een objectieve data. Want hoe meet je nu percepties of meningen? De Likert schaal is een voorbeeld van een schaal die […]