Alt-tekst: Wat is het en waarom is het belangrijk?
/0 Reacties/in SEO, UX /door NataschaAlt-teksten, oftewel alternatieve teksten, zijn korte beschrijvingen die je toevoegt aan afbeeldingen op websites, nieuwsbrieven of sociale media. Ze spelen een cruciale rol in zowel de toegankelijkheid van je content als in je SEO. In deze blog ontdek je wat alt-teksten zijn, waarom ze belangrijk zijn en hoe je ze effectief kunt schrijven.
Hoe gebruik je Data-nosnippet?
/0 Reacties/in SEO /door NataschaData-nosnippet is een krachtig hulpmiddel om de weergave van je content in de zoekresultaten te beheren. Door selectief te kiezen welke inhoud je uitsluit van snippets, bepaal jij wat gebruikers niet te zien krijgen. Geen idee waar je moet beginnen? In deze blog leg ik alles over data-nosnippet uit. Wat is Data-nosnippet? Data-nosnippet is […]
Wat is het verschil tussen correlatie en causatie?
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaIn de wereld van gegevensanalyse en onderzoek stuit je vaak op de begrippen “causatie” en “correlatie”. Hoewel deze termen op het eerste gezicht misschien op elkaar lijken, dragen ze fundamenteel verschillende betekenissen en implicaties met zich mee. Causatie en correlatie zijn beide concepten die worden gebruikt om de relatie tussen twee variabelen te beschrijven, maar […]
Cialdini beïnvloedingsprincipes om online te overtuigen
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaWelkom in de intrigerende wereld van beïnvloeding met sociaal psycholoog Robert Cialdini. Zijn slimme beinvloedingsprincipes, uiteengezet in zijn boeken, onthullen de verborgen mechanismen van ons gedrag. Van wederkerigheid tot schaarste, Cialdini’s ideeën spelen zijn alom bekend. In deze blog leg ik uit hoe je de 7 principes van Robert Cialdini succesvol toepast op je eigen […]
Hoe hoog sta ik in Google?
/0 Reacties/in SEO /door NataschaHoe hoog je in Google staat, oftewel je zoekmachinepositie, is een belangrijk aspect van online zichtbaarheid en vindbaarheid. Wanneer je op zoek gaat naar informatie, producten of diensten, gebruik je meestal zoekmachines zoals Google. Je potentiële klanten doen dat natuurlijk ook. Een van je doelen zou dus ook moeten zijn om hoog in de zoekresultaten […]