IKEA effect illustratie

Het IKEA-effect: van werken naar waardering

Er zijn genoeg bedrijven ​​die consumenten hun eigen producten laten creëren en ontwerpen, zoals T-shirts en koffiemokken, maar denk ook zeker aan het bakken van je eigen taart, of het in elkaar zetten van LEGO en IKEA-producten. En wat ben je trots en blij wanneer je het succesvol in elkaar hebt gezet. En dat gevoel […]

Peak-end rule illustratie

Peak-end rule en beïnvloeden van herinneringen

Als je terugkijkt naar een ervaring zijn er twee dingen belangrijk: het hoogte- of dieptepunt van je ervaring , én het laatste moment van de ervaring. En een van die twee beïnvloedt onbewust jouw algehele herinnering van die ervaring. In de psychologie wordt dit fenomeen aangeduid als de ‘peak-end rule’.

lokale SEO illustratie

11 praktische Lokale SEO tips voor bedrijven in 2020

Lokale SEO is het optimaliseren van je bedrijf of dienst online voor het gebied waarin je bedrijf is gevestigd, zodat potentiële bezoekers je bedrijf gemakkelijk kunnen vinden in hun lokale omgeving. In deze blog geef ik je een 11 tips en voorbeelden voor lokale SEO, hoe je ervoor kunt zorgen dat je bedrijf online gevonden […]

change blindness illustratie

Change Blindness: Spot jij de verschillen?

Je beschouwt het kunnen zien van dingen waarschijnlijk als een van de meest betrouwbare bronnen om informatie over de wereld te verzamelen. Echter ervaar je dagelijks beperkingen bij de verwerking van die beelden, wat dus ook de volledigheid van de visuele ervaring verstoort en aantoont dat kleine veranderingen in een visuele scène vaak onopgemerkt blijven. […]

accelerated mobile pages (AMP) illustratie

Wél of niet AMP? Vergelijk alle voordelen en nadelen

Overweeg je om AMP te gebruiken voor de mobiele versie van je website? Ik laat je zien wat AMP is, vertel je wat meer over de voordelen en nadelen. Zo kan je zelf een conclusie trekken of een AMP pagina een goede zet is voor je site; of juist niet.