Wél of niet AMP? Vergelijk alle voordelen en nadelen

Overweeg je om Accelerated Mobile Pages te gebruiken voor de mobiele versie van je website? Ik laat je zien wat AMP is, vertel je wat meer over de voordelen en nadelen. Zo kan je zelf een conclusie trekken of een AMP pagina een goede zet is voor je site, of juist niet?

Lees meer

10 tips voor de beste Interne Linkstructuur

Interne links zijn enorm belangrijk voor een website. Het zijn signalen die bezoekers wijzen waar ze naartoe kunnen gaan en verbinden de pagina’s van je website tot een samenhangend, functioneel geheel. Is de interne linkstructuur niet op orde, dan heb je kans op hoge bouncepercentages, dalende pagina-autoriteit en een slechte user experience. Er staat dus veel op het spel. In deze blog leg ik je daarom graag uit waarom en hoe je jouw interne linkstructuur optimaliseert voor een betere vindbaarheid en conversie.

Lees meer

Seasonal SEO: bereid je voor op de feestdagen

Zodra je trends en relevante feestdagen voor je eigen branche identificeert, kun je content of landingspagina’s rondom deze feestdagen maken en pagina’s optimaliseren. Wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt, kan Seasonal SEO een geweldig middel zijn om je te helpen om extra verkeer naar je website te krijgen. Met deze tips is jouw website of webshop klaar voor de feestdagen!

Lees meer

5 redenen om nu je Google Mijn Bedrijf te claimen

Alle kleine aanpassingen die je voor SEO doet, maken samen een groot verschil. Zo is het in orde maken van je Google Mijn Bedrijf, ook wel Google My Business of GMB genoemd, een manier om je concurrenten voor te blijven. Het mooie van een Google Mijn Bedrijf vermelding is dat het alle informatie bevat over je bedrijf die potentiële klanten nodig hebben. Maak daarom nu even tijd om je Google Mijn Bedrijf in te stellen. Ik leg je graag uit waarom het tegenwoordig echt onmisbaar is. 😉

Lees meer

Website pop-ups: optimaliseren of weghalen?

Het internet heeft een lange weg afgelegd sinds we die knipperde, opdringerige pop-ups met geluid zagen die ons probeerden te overtuigen. Gelukkig is die tijd voorbij en is er ruimte gemaakt voor subtiele, relevante pop-ups op het grote world wide web. Het is dan ook geen verrassing dat een popup nog steeds gebruikt worden en goede resultaten opleveren als ze echte waarde voor de websitebezoekers bieden.

Lees meer

Rich Snippets en Structured Data: onmisbaar in SEO

De lijst met zoekresultaten van Google was vroeger best saai. Het deed mij bijna aan de Gouden Gids denken. Maar tegenwoordig ziet het er behoorlijk goed uit. Sommige websites worden op een speciale manier in de zoekresultaten in Google weergegeven. Dat komt omdat Google verschillende media gebruikt, waaronder afbeeldingen, video’s, carrousels en andere niet-tekstuele elementen om de zoekresultaten te verbeteren. Hiervoor gebruikt het ook rich snippets. Heb je ooit gehoord over het concept van rich snippets? In deze blog leg ik je uit wat rich snippets zijn, wat structured data is, en waarom ze belangrijk zijn voor SEO.

Lees meer

10 soorten Links op je Website: Uitleg en Voorbeelden

Backlinks, interne links, externe links, dofollow, nofollow, noopener, noreferrer, en sponsored: waar gaan al deze “links” over en wat hebben ze met mijn website te maken? Hoe gebruik ik ze? Waar gebruik ik ze? En ten slotte, wat betekenen ze toch? Ik begrijp die frustratie goed, want serieus, waarom zijn er toch zoveel verschillende soorten links? Ze hebben allemaal een eigen plek en functie, geloof mij. En het is helemaal geen rocket science. Echt niet. Ik ga je een hele uitgebreide uitleg geven over deze links en/of attributen, zodat jij gewoon door kunt gaan met het plaatsen van geweldige content en je je geen zorgen hoeft te maken over deze website links. 🙂

Lees meer

13 x Afbeeldingen Optimaliseren voor SEO

De world wide web wordt steeds visueler. Visuele informatie is erg belangrijk, ook online. Afbeeldingen vallen op en we zien de afbeeldingen vaak eerder dan de tekst die erbij staat. Je kunt het risico niet nemen om geen afbeeldingen te gebruiken, anders loopt je veel bezoekers mis op je website. Het gebruiken van afbeeldingen alleen in je content is niet voldoende. Je moet ze echt optimaliseren voor het web. Maar wat zijn de best practices voor het gebruik van deze afbeeldingen voor SEO? Ontdek hoe je afbeeldingen kunt optimaliseren voor SEO en hoger kunt ranken met deze 13 toepasbare tips!

Lees meer

SEO leren: hoe pak je dat het beste aan?

SEO hoeft niet ingewikkeld te zijn. Je hebt alleen tijd nodig om het te leren. Veel tijd. Je kunt het nieuwe jaar beginnen met het leren van dit nieuwe vakgebied. De beste manier om te beginnen, is door gewoon te beginnen. Maar waar begin je dan? Ik geef je mijn top 5 tips hoe je het beste aan de slag kunt gaan.

Lees meer

Featured snippets: krijg je website bovenaan in Google

SEO is niet meer een wedstrijdje om de nummer 1 positie. Positie nul neemt namelijk de beste plaats in de zoekresultaten over. Deze Featured snippets zijn niet meer weg te denken. Wat is het? Hoe maak je er eentje? En waarom is een Featured Snippet zo enorm waardevol? Ik leg het je uit.

Lees meer