Canonical URL: Hoe werken ze?

Canonical urls klinken ingewikkelder dan ze zijn. Ze zijn echter heel belangrijk om aan te geven welke pagina de meest unieke content bevat. Juist daarom is het goed om te begrijpen hoe je ze effectief toepast; op de juiste pagina’s en in de juiste situaties. In deze blog leg ik je uit wat een canonical url is, wat de voordelen van een canonieke tag zijn, en hoe je deze instelt op je website.

Lees meer

Ontdek de kracht van Longtail Zoekwoorden

Wat is er nou mooier dan organisch verkeer dat niet kan wachten om te kopen wat je te bieden hebt? Dat organisch verkeer lok je met een aantal zoekwoorden. De ultieme jackpot voor een SEO marketeer bestaat dan ook uit het vinden van een zoekwoord met een hoog zoekvolume en lage concurrentie. 

Maar helaas… zo gemakkelijk gaat het natuurlijk allemaal niet. 

Gelukkig heb ik goed nieuws! Longrail zoekwoorden worden genegeerd, terwijl hier juist je kansen liggen. Ik leg daarom je uit hoe je deze zoekwoorden in je voordeel gebruikt in je eigen SEO content strategie.

Lees meer

Duckduckgo vs Google: een zoekmachine strijd?!

Google is waanzinnig populair, maar Duckduckgo begint steeds populairder te worden. Wat zijn de voor- en nadelen van elke zoekmachine? Welke is beter? Duckduckgo of Google?

Lees meer

Google update met favicon: mei 2019 & jan 2020

Bij deze nieuwe update voegt Google favicons toe aan elk resultaat op mobiel. Het doel van dit visuele herontwerp en de toevoeging van de favicons is om “je beter te begeleiden bij het vinden van informatie die beschikbaar is”, aldus Google.

Lees meer

Effectieve website navigatie nodig? Dat doe je zo

Een goede website navigatie is een belangrijk element om bezoekers op de website te houden. Als de navigatie van een site verwarrend, onduidelijk is of niet bestaat, zullen gebruikers nooit vinden wat ze zoeken en een andere website bekijken. En dat wil je niet.

Lees meer

De 5 beste marketing boeken die je online kennis vergroten

Veel online marketing kennis kan online gelezen worden. Echter is het soms eens leuk om een goed boek te lezen. Deze online marketing boeken hebben in ieder geval mijn digitale kennis vergroot.

Lees meer

Dé SEO content strategie in 11 stappen

Content en SEO gaan hand in hand. Wie met SEO bezig is, gaat ook met content aan de slag. Maar een SEO strategie voor je content bedenken? Dat is zo gemakkelijk nog niet. Volg mijn stappenplan voor een SEO strategie voor je content die wél werkt.

Lees meer

Anchor tekst optimaliseren: de kracht van een goede ankertekst!

Een anchor tekst is de klikbare tekst in een link. Het optimaliseren van die anchor teksten is een belangrijk onderdeel van SEO. Té belangrijk in ieder geval om links te laten liggen. 😉

Lees meer

Zoekwoordenonderzoek: de enige échte handleiding!

Hoe voer je een zoekwoorden onderzoek uit? Waar begin je? Ik help je met de enige echte SEO handleiding voor het maken van je eigen zoekwoord onderzoek. Met deze 6 stappen ga je meteen aan de slag met je zoekwoorden analyse.

Lees meer

13 SEO mythes/fabels die helaas niet kloppen

Hoger in Google, hoe doe je dat precies? Geen enkele marketeer heeft daar een pasklaar antwoord op. Hierdoor is er veel onduidelijkheid en wordt er regelmatig foutieve informatie verspreid. Soms onbewust , maar soms ook bewust om potentiële klanten in de val te lokken en geld af te troggelen. Maar welke SEO beweringen kloppen er dan niet en zijn dus fabels? En wat is waarheid?

Lees meer