A/B test design nodig: hoe gluur je bij de buren?

Wanneer je website niet zo goed converteert of je campagne niet aan jouw verwachtingen voldoet of de juiste resultaten oplevert, heb je altijd de mogelijkheid om ze te verbeteren. Met een A/B test heb je de kans om uit te zoeken welke variant, hetzij wijzigingen in tekst of design, het best presteert.

Nadat je het probleem hebt gevonden, moet er een oplossing worden gevonden die je verder uitwerkt in een A/B test. Maar welke A/B test design gebruik je dan? Er zijn zoveel mogelijkheden …

Heb je er anders al eens aan gedacht om bij de concurrentie te kijken hoe zij A/B testen aanpakken en welke varianten ze op hun website of webshop testen? Met deze trucs kom jij er gemakkelijk achter en heb je genoeg ideeën om op je eigen website aan de slag te gaan.

Lees meer

Barnum of Forer effect toepassen in marketing

Jij weet net als ik dat horoscopen voor de grote massa zijn geschreven. Toch heb je de neiging om te denken dat het precies bij jou past.  In deze blog onderzoek ik waar het Barnum of Forer-effect vandaan komt en op welke manier het tegenwoordig vaak op websites wordt gebruikt.

Lees meer

Change Blindness: Spot jij de verschillen?

Je beschouwt het kunnen zien van dingen waarschijnlijk als een van de meest betrouwbare bronnen om informatie over de wereld te verzamelen. Echter ervaar je dagelijks beperkingen bij de verwerking van die beelden, wat dus ook de volledigheid van de visuele ervaring verstoort en aantoont dat kleine veranderingen in een visuele scène vaak onopgemerkt blijven. Dit wordt ook wel change blindness genoemd.

Lees meer

14 tips voor een overtuigende Productomschrijving

Eigenaren van webshops weten hoe belangrijk productomschrijvingen zijn. maar ze worden nog steeds vaak over het hoofd gezien en niet optimaal geoptimaliseerd. Het is een belangrijk onderdeel in de marketing van je webshop. Het schrijven van productomschrijvingen vereist alleen wat creativiteit. En productomschrijvingen schrijven die verkopen vergt altijd een beetje experimenteren. Hieronder geef ik je alvast 14 tips om een producttekst te schrijven en zelf een poging te wagen, of ze te laten schrijven. Teksten schrijven voor producten is gemakkelijker dan je denkt.
Lees meer

Website pop-ups: optimaliseren of weghalen?

Het internet heeft een lange weg afgelegd sinds we die knipperde, opdringerige pop-ups met geluid zagen die ons probeerden te overtuigen. Gelukkig is die tijd voorbij en is er ruimte gemaakt voor subtiele, relevante pop-ups op het grote world wide web. Het is dan ook geen verrassing dat een popup nog steeds gebruikt worden en goede resultaten opleveren als ze echte waarde voor de websitebezoekers bieden.

Lees meer

Dé ultieme handleiding voor het Hamburger Menu

De kans is groot dat je het hamburger menu in de bovenhoek van veel mobiele websites hebt gezien. Het zijn drie op elkaar gestapelde lijnen om de vorm van een hamburger uit te beelden. Het wordt massaal gebruikt in apps, op mobiele websites en zelfs desktopwebsites. Maar hoe gebruik je het hamburg menu nu het meest effectief?

Lees meer

Hoe verhoog je de conversie van een formulier?

Een lang en onduidelijk webformulier is verleden tijd. Een online formulier maken of de conversie ervan verhogen is nog nooit zo gemakkelijk geweest met deze 13 tips.

Lees meer

Hoe schrijf je een goede 404 pagina? + voorbeelden

De ‘Pagina niet gevonden’ tekst is waarschijnlijk een van de meest irritante dingen om naar te kijken op je computerscherm. Niemand wil op je 404 pagina belanden; ze zijn meestal saai, nietszeggend en lopen vaak dood. Maar wat als ik je zou vertellen dat je 404-foutpagina het aantal conversies en omzet zou kunnen verhogen? Bizar, niet? Met een beetje moeite en optimaliseren van je 404-pagina verander je verdwaalde bezoekers in klanten. Of zet ze in ieder geval weer op het goede spoor. 😉

Lees meer

22 tips om de bedankpagina te optimaliseren

Zoals je waarschijnlijk al weet, is een bedankpagina een pagina waarnaar je bezoekers doorverwijst worden nadat ze zich hebben aangemeld of een aankoop hebben gedaan.

De bedankpagina is je volgende gelegenheid om die bezoeker verder in je verkooptrechter te begeleiden.

Weet je niet hoe? Ik heb 22 geweldige tips voor bedankpagina’s die zorgen voor leads en je bezoeker tevreden houden. Probeer een van de volgende dingen op je bedankpagina uit:

Lees meer

11 tips om de zoekfunctie op je website te optimaliseren

Je denkt misschien dat het succes van een website of webshop afhangt van dingen zoals productkeuze of websitesnelheid. Maar er is nog een element dat invloed heeft op het winkelgedrag van je bezoeker: de zoekfunctie. 

Lees meer