Beste neuromarketing boeken

De 5 beste Neuromarketing boeken

In deze lijst vind je de beste neuromarketing boeken, mijn persoonlijke favorieten, waarvan ik vind dat elke online marketeer ze gelezen moet hebben. De neuromarketing boeken gaan de diepte in over verschillende psychologische onderwerpen en duiken het bewuste en onderbewuste brein in om consumenten te beïnvloeden. Ze zijn gevuld met enorm veel psychologische tips en […]

Foot-in-the-door techniek

De kracht van de Foot-in-the-door techniek

Heb je ooit ingestemd met een klein verzoek, om later te ontdekken dat je ook instemde met een groter verzoek van dezelfde persoon? Als dat zo is, heb je waarschijnlijk het effect ervaren van de foot-in-the-door techniek.

Wet van Weber en invloed op marketing

Wet van Weber: het effect op consumentengedrag

De wet van Weber is een psychologische theorie die uitlegt waarom we niet elke verandering doorhebben. Daarom gebruiken marketeers de wet van weber vaak in redesigns, prijsaanpassingen of bij veranderingen van de grootte van het product. Het wordt dus gebruikt om ons consumentengedrag te beïnvloeden. En hoe Weber’s law dan precies werkt, lees je in […]

A/B test design spionage

A/B test design nodig: hoe gluur je bij de buren?

Wanneer je website niet zo goed converteert of je campagne niet aan jouw verwachtingen voldoet of de juiste resultaten oplevert, heb je altijd de mogelijkheid om ze te verbeteren. Met een A/B test heb je de kans om uit te zoeken welke variant, hetzij wijzigingen in tekst of design, het best presteert. Nadat je het […]

Sunk Cost fallacy

Sunk Cost fallacy en het verhogen van conversie

Een serie blijven kijken op Netflix ook al vind je het niet zo leuk meer, of doorgaan met een relatie die eigenlijk niet meer te redden valt; het zijn voorbeelden van ons gedrag gebaseerd op de Sunk Cost Fallacy. In deze blog leg ik je uit wat het Sunk Cost effect inhoudt en hoe je […]