ingroup-outgroup bias

Ingroup & outgroup bias: wat is het?

Mensen geven de voorkeur aan de leden van hun eigen groepen (ingroup) en hebben een afkering tegen de leden van andere groepen (outgroup) in sociale situaties. Maar waarom? Ik leg je in deze blog die ingroup- en outgroup bias uit.

Gamification llustratie

Gamification in marketing: hoe werkt dat?

Games zijn enorm populair. Ze zorgen voor plezier, beloningen, en competitie. Gamers spenderen graag uren aan een spel, zijn betrokken en gaan recht op hun doel af. In hun geval is dat het einde van het level. Deze verhoogde motivatie is wat veel bedrijven ertoe aanzet om een onderdeel van een spel te integreren op […]

Website snelheid testen

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe […]

Fitts's law illustratie

Fitts’s law en UX design: de gouden combinatie

Een goede UX-designer gebruikt Fitts’s law bij het ontwerpen van een nieuw design. Zijn de knoppen groot genoeg? Kost het weinig moeite om die knop te bereiken? In deze blog leg ik je uit hoe je Fitts law gebruikt om je UX design of User Interface design te perfectioneren. 🙂

hyperbolic discounting illustratie

Hyperbolic discounting: liever nu, dan later

Je accepteert liever een kleine, maar zekere, beloning boven een grotere beloning die minder zeker is. Zo werkt Hyperbolic discounting in een notendop. In deze blog leg ik je uit wat Hyperbolic discounting is, en hoe je deze psychologische bias toepast in je webshop of website.