het Asch experiment

Het Asch experiment: conformiteit en groepsdruk

Het Asch-experiment, onder leiding van Solomon Asch, was een beroemd groepsdruk experiment dat was ontworpen om te testen hoe we reageren op groepsdruk en conformiteit. Wordt de mening en de individualiteit van een proefpersoon beïnvloed door de mening van de groep? Bezwijken we massaal onder groepsdruk?

Google mijn bedrijf

5 redenen om nu je Google Mijn Bedrijf te claimen

Alle kleine aanpassingen die je voor SEO doet, maken samen een groot verschil. Zo is het in orde maken van je Google Mijn Bedrijf, ook wel Google My Business of GMB genoemd, een manier om je concurrenten voor te blijven. Het mooie van een Google Mijn Bedrijf vermelding is dat het alle informatie bevat over je […]

Pop-up website

Website pop-ups: optimaliseren of weghalen?

Het internet heeft een lange weg afgelegd sinds we die knipperde, opdringerige pop-ups met geluid zagen die ons probeerden te overtuigen. Gelukkig is die tijd voorbij en is er ruimte gemaakt voor subtiele, relevante pop-ups op het grote world wide web. Het is dan ook geen verrassing dat een popup nog steeds gebruikt worden en […]

Rich Snippet

Rich Snippets en Structured Data: onmisbaar in SEO

De lijst met zoekresultaten van Google was vroeger best saai. Het deed mij bijna aan de Gouden Gids denken. Maar tegenwoordig ziet het er behoorlijk goed uit. Sommige websites worden op een speciale manier in de zoekresultaten in Google weergegeven. Dat komt omdat Google verschillende media gebruikt, waaronder afbeeldingen, video’s, carrousels en andere niet-tekstuele elementen […]

Links op je website

10 soorten Links op je Website: Uitleg en Voorbeelden

Backlinks, interne links, externe links, dofollow, nofollow, noopener, noreferrer, en sponsored: waar gaan al deze “links” over en wat hebben ze met mijn website te maken? Hoe gebruik ik ze? Waar gebruik ik ze? En ten slotte, wat betekenen ze toch? Ik begrijp die frustratie goed, want serieus, waarom zijn er toch zoveel verschillende soorten links? Ze hebben […]