De Piramide van Maslow en het vervullen van onze behoeften
/1 Reactie/in Psychologie /door NataschaWat motiveert menselijk gedrag? Waar hebben mensen behoefte aan? De piramide van Maslow is een van de bekendste motivatietheorieën. Het piramidemodel focust maar op een ding: behoeftes vervullen. De Maslow’s hierarchy of needs is enorm populair geworden, zowel in als buiten de psychologie. Ook in het onderwijs en in marketing wordt de theorie gebruikt. Ontdek wat […]
Dé ultieme handleiding voor het Hamburger Menu
/0 Reacties/in CRO /door NataschaDe kans is groot dat je het hamburger menu in de bovenhoek van veel mobiele websites hebt gezien. Het zijn drie op elkaar gestapelde lijnen om de vorm van een hamburger uit te beelden. Het wordt massaal gebruikt in apps, op mobiele websites en zelfs desktopwebsites. Maar hoe gebruik je het hamburg menu nu het […]
Systeem 1 en 2: Hoe beïnvloed je het brein?
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaHet dual-process model van Daniel Kahneman is een belangrijke manier om je marketing vorm te geven. Door systeem 1 te misleiden en systeem 2 te bevorderen overtuig je het brein. Maar wat is het verschil tussen systeem 1 denken en systeem 2 denken? Hoe verwerken ze informatie? En welk deel gaat wanneer aan de slag?
13 x Afbeeldingen Optimaliseren voor SEO
/8 Reacties/in SEO /door NataschaDe world wide web wordt steeds visueler. Visuele informatie is erg belangrijk, ook online. Afbeeldingen vallen op en we zien de afbeeldingen vaak eerder dan de tekst die erbij staat. Je kunt het risico niet nemen om geen afbeeldingen te gebruiken, anders loopt je veel bezoekers mis op je website. Het gebruiken van afbeeldingen alleen in […]
Hoe pas je het Mere Exposure Effect toe?
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaWat is jouw favoriete merk? En waarom kies je dat ene merk boven een ander? Misschien omdat dat merk het beste op de markt is, en je waar voor je geld wil. Soms kan het echter iets te maken hebben met de hoeveelheid blootstelling aan het product via websites, op sociale media, tijdschriften of reclamespotjes. […]