Productomschrijving maken tips

14 tips voor een overtuigende Productomschrijving

Eigenaren van webshops weten hoe belangrijk productomschrijvingen zijn. maar ze worden nog steeds vaak over het hoofd gezien en niet optimaal geoptimaliseerd. Het is een belangrijk onderdeel in de marketing van je webshop. Het schrijven van productomschrijvingen vereist alleen wat creativiteit. En productomschrijvingen schrijven die verkopen vergt altijd een beetje experimenteren. Hieronder geef ik je alvast […]

Von Restorff effect

Hoe val je op met het Von Restorff effect?

Producten of andere objecten die anders zijn ten opzichte van de rest vallen meer op. Gebruik het Von Restorff effect in je voordeel om dat product beter te laten onthouden door je potentiële klant. Wil je weten hoe je dat doet? Lees hieronder dan even verder.

dunning-kruger-effect

Dunning-Kruger effect: overschat je je vaardigheden niet?

Als je ooit iemand hebt ontmoet van wie zijn prestatie slecht is (op het werk of tijdens je studie), waarbij ze niet alleen geen idee hebben dat hun prestatie zo slecht is, maar ze ook denken dat ze hartstikke goed zijn; dan heb je waarschijnlijk het Dunning-Kruger effect in het echt meegemaakt. Hieronder leg ik […]

cognitieve dissonantie theorie

Cognitieve Dissonantie theorie: van A tot Z

Er is veel onderzoek gedaan naar cognitieve dissonantie, wat enkele interessante en soms onverwachte bevindingen opleverde. Het is een theorie met zeer brede toepassingen, die laat zien dat we streven naar consistentie tussen attitudes en (consumenten)gedrag. Ik leg je uit wat de cognitieve dissonantie theorie inhoudt en hoe je je website of webshop hierop aanpast.

confirmation bias

Confirmation bias: heb je tóch altijd gelijk?

Waar komen je overtuigingen en meningen vandaan? Je gelooft waarschijnlijk oprecht dat je mening rationeel is, onpartijdig en gebaseerd op je ervaring en de informatie die beschikbaar is. Ik moet je dan toch echt teleurstellen, want in werkelijkheid ben je vatbaar voor een lastig probleem dat bekend staat als de confirmation bias.