Omstandereffect

Het Omstandereffect: help jij een mens in nood?

Wanneer mensen wordt gevraagd of ze een iemand in een noodsituatie spontaan zouden helpen, zal bijna iedereen positief antwoorden met “ja”. Hoewel we allemaal denken dat we helden zijn, is er een kans dat we juist niet helpen wanneer iemand hulp nodig heeft, vooral als we ons ervan bewust zijn dat er andere mensen aanwezig […]

seasonal seo voor de feestdagen

Seasonal SEO: bereid je voor op de feestdagen

Zodra je trends en relevante feestdagen voor je eigen branche identificeert, kun je content of landingspagina’s rondom deze feestdagen maken en pagina’s optimaliseren. Wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt, kan Seasonal SEO een geweldig middel zijn om je te helpen om extra verkeer naar je website te krijgen. Met deze tips is jouw […]

Zeigarnik effect

Zeigarnik effect; voltooi jij al je taken meteen?

Heb je ooit gedacht dat je aan een onvoltooid project voor school of werk dacht, terwijl je je op andere dingen probeerde te concentreren? Of misschien vroeg je je af wat er zou gebeuren in je favoriete tv-programma of filmserie. Wanneer een taakonderbreking ertoe kan leiden dat deze in detail wordt onthouden, ervaar je waarschijnlijk het Zeigarnik […]

Cheerleader effect

Het Cheerleader effect en de invloed op aantrekkelijkheid

Het plaatsen van groepsfoto’s op social media of het plaatsen van verschillende recensies of producten in je webshop zorgt ervoor dat die foto’s aantrekkelijker worden ervaren. Wil je weten hoe dat werkt? Lees meer over het Cheerleader Effect en hoe jij het gebruikt in je voordeel, zowel privé als in de marketing.

Status quo bias

Status Quo Bias: Als je bang bent voor verandering

Je zorgverzekering veranderen, van bank wisselen of een nieuw gerecht kiezen in een restaurant kan flink lastig zijn. Maar waarom dan? Grote kans dat de Status Quo Bias er wat mee te maken heeft. In deze blog leg ik je uit wat het is, wat de onderliggende factoren zijn, en hoe je de conversie van […]