Framing effect toepassen in marketing 

Het framing effect is een goede overtuigingstechniek om consumenten over de streep te trekken. Ik leg je uit hoe het het framing effect gebruikt, met voorbeelden, zodat jij deze zelf moeiteloos kunt toepassen.

Lees meer

De 5 beste marketing boeken die je online kennis vergroten

Veel online marketing kennis kan online gelezen worden. Echter is het soms eens leuk om een goed boek te lezen. Deze online marketing boeken hebben in ieder geval mijn digitale kennis vergroot.

Lees meer

Hypothese opstellen en toetsen? Dat doe je zo!

Een goede hypothese opstellen is een vereiste bij het onderzoeken van gedrag of het maken van A/B testen. In de wetenschap of marketing is het stellen en toetsen van een hypothese dan ook onmisbaar. Ik leg je precies uit wat een hypothese is, hoe je deze formuleert en deze succesvol toetst.

Lees meer

Cialdini Principes: 7 manieren om online te overtuigen

De overtuigingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend in de marketing. In dit artikel leg ik uit hoe je de 7 principes van Robert Cialdini succesvol toepast op je eigen website met toepasbare voorbeelden. Overtuig je bezoekers online met deze verleidingstechnieken en gebruik de psychologie van het overtuigen.

Lees meer

10 tips voor een ijzersterke call to action button (CTA) + voorbeelden

Je wilt dat jouw bezoeker iets doet op jouw website of webshop, toch? Waarom klikt degene dan niet op die ene belangrijke knop? Een call to action is meer dan een ‘lees meer’ of een ‘klik hier’ tekst.  Volg mijn tips voor het maken van een goede call to action button.

Lees meer

10 x de perfecte psychologische prijs om meer te verkopen

De verleiding om iets te kopen verhoog je met een psychologische prijs. Door slimme prijsstrategieën in te zetten lijken de producten (en de prijzen) in je webshop zo aantrekkelijker mogelijk. Door deze psychologische prijsstellingen te gebruiken, kun je dus nog meer te verkopen in jouw webshop. Want zeg nu zelf, hoe vaak ben jij niet verleid door prijspsychologie?

Lees meer

Kleurenpsychologie: betekenis van Kleur

Het gebruik van kleur op een website of webshop kan natuurlijk persoonlijke smaak zijn, maar je kunt kleur ook gebruiken om gedrag te sturen. Kleurenpsychologie wordt gebruikt in allerlei marketinguitingen; van huisstijl tot webformulieren. Het psychologisch effect van kleuren is alleen niet zo duidelijk als het lijkt. 😉

Lees meer