10 tips voor een ijzersterke call to action button (CTA) + voorbeelden

Je wilt dat jouw bezoeker iets doet op jouw website of webshop, toch? Waarom klikt degene dan niet op die ene belangrijke knop? Een call to action is meer dan een ‘lees meer’ of een ‘klik hier’ tekst.  Volg mijn tips voor het maken van een goede call to action button.

Lees meer

9 x de perfecte psychologische prijs om meer te verkopen

De verleiding om iets te kopen verhoog je met een psychologische prijs. Door slimme prijsstrategieën in te zetten lijken de producten (en de prijzen) in je webshop zo aantrekkelijker mogelijk. Door deze psychologische prijsstellingen te gebruiken, kun je dus nog meer te verkopen in jouw webshop. Want zeg nu zelf, hoe vaak ben jij niet verleid door prijspsychologie?

Lees meer

Het succes van psychologie op Black Friday

In Amerika zorgt Black Friday voor een chaos van duwen, rennen en trekken om dat ene koopje binnen te halen. De Black Friday hype is tegenwoordig naar Nederland overgewaaid, en ook wij zien dat gedrag terug; gelukkig in veel mindere mate… Maar waar komt dat gedrag vandaan? Wat is het succes van psychologie tijdens Black Friday? In dit artikel geef ik 8 verschillende psychologische redenen.  Lees meer

Kleurenpsychologie: betekenis van Kleur

Het gebruik van kleur op een website of webshop kan natuurlijk persoonlijke smaak zijn, maar je kunt kleur ook gebruiken om gedrag te sturen. Kleurenpsychologie wordt gebruikt in allerlei marketinguitingen; van huisstijl tot webformulieren. Het psychologisch effect van kleuren is alleen niet zo duidelijk als het lijkt. 😉

Lees meer