Decoy Effect gebruiken in je online verkoopstrategie

Hoe help je bezoekers op je website bij het kiezen van de juiste optie? En om nog preciezer te zijn, hoe geef je die bezoeker een duwtje in de juiste richting om een bepaalde optie te kiezen, en niet die andere?

Heel simpel…

Gebruik het decoy effect om de bezoekers van je website te sturen bij het kiezen van een abonnement, pakket, of product. 🙂

Lees meer

Het beste lettertype voor je website kiezen

Je bent vast bekend met het concept van kleurenpsychologie en hoe bepaalde kleuren ons beïnvloeden. Wat je misschien niet weet, is dat je ook beïnvloed wordt door lettertype psychologie?

Veel bedrijven zijn geneigd om te zonder nadenken een lettertype online te gebruiken dat vooral uniek en leuk is en dat is zo jammer…

Differentiatie is slechts een van de kwaliteiten die je nodig hebt om in gedachten te houden bij het kiezen van je font. Een font moet meer doen dan alleen maar mooi zijn, het moet ook leesbaar en zinvol zijn.

Het kiezen van een website lettertype lijkt misschien een arbitraire beslissing, maar je moet meer dan alleen persoonlijke voorkeur gebruiken bij het kiezen van het beste lettertype. Ze spelen namelijk een grote rol in de effectiviteit van websites.

Ik leg je daarom graag uit waar jij op moet letten als je een lettertype uitkiest voor je website, logo of design. 🙂

Lees meer

Framing effect toepassen in marketing 

Het framing effect is een goede overtuigingstechniek om consumenten over de streep te trekken. Ik leg je uit hoe het het framing effect gebruikt, met voorbeelden, zodat jij deze zelf moeiteloos kunt toepassen.

Lees meer

De 5 beste marketing boeken die je online kennis vergroten

Veel online marketing kennis kan online gelezen worden. Echter is het soms eens leuk om een goed boek te lezen. Deze online marketing boeken hebben in ieder geval mijn digitale kennis vergroot.

Lees meer

Hypothese opstellen en toetsen? Dat doe je zo!

Een goede hypothese opstellen is een vereiste bij het onderzoeken van gedrag of het maken van A/B testen. In de wetenschap of marketing is het stellen en toetsen van een hypothese dan ook onmisbaar. Ik leg je precies uit wat een hypothese is, hoe je deze formuleert en deze succesvol toetst.

Lees meer

Cialdini Principes: 7 manieren om online te overtuigen

De overtuigingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend in de marketing. In dit artikel leg ik uit hoe je de 7 principes van Robert Cialdini succesvol toepast op je eigen website met toepasbare voorbeelden. Overtuig je bezoekers online met deze verleidingstechnieken en gebruik de psychologie van het overtuigen.

Lees meer

10 tips voor een ijzersterke call to action button (CTA) + voorbeelden

Je wilt dat jouw bezoeker iets doet op jouw website of webshop, toch? Waarom klikt degene dan niet op die ene belangrijke knop? Een call to action is meer dan een ‘lees meer’ of een ‘klik hier’ tekst.  Volg mijn tips voor het maken van een goede call to action button.

Lees meer

9 x de perfecte psychologische prijs om meer te verkopen

De verleiding om iets te kopen verhoog je met een psychologische prijs. Door slimme prijsstrategieën in te zetten lijken de producten (en de prijzen) in je webshop zo aantrekkelijker mogelijk. Door deze psychologische prijsstellingen te gebruiken, kun je dus nog meer te verkopen in jouw webshop. Want zeg nu zelf, hoe vaak ben jij niet verleid door prijspsychologie?

Lees meer

Het succes van psychologie tijdens Black Friday

In Amerika zorgt Black Friday voor een chaos van duwen, rennen en trekken om dat ene koopje binnen te halen. De Black Friday hype is tegenwoordig naar Nederland overgewaaid, en ook wij zien dat gedrag terug; gelukkig in veel mindere mate… Maar waar komt dat gedrag vandaan? Wat is het succes van psychologie tijdens Black Friday? In dit artikel geef ik 8 verschillende psychologische redenen.  Lees meer

Kleurenpsychologie: betekenis van Kleur

Het gebruik van kleur op een website of webshop kan natuurlijk persoonlijke smaak zijn, maar je kunt kleur ook gebruiken om gedrag te sturen. Kleurenpsychologie wordt gebruikt in allerlei marketinguitingen; van huisstijl tot webformulieren. Het psychologisch effect van kleuren is alleen niet zo duidelijk als het lijkt. 😉

Lees meer