Hobson's choice en Hobson+1 effect

Hobson’s choice en Hobson+1: Hoe kies je?

Hoe beïnvloedt het aantal opties de keuze die je maakt? Of is geen keuze beter? De Hobson’s Choice en Hobson+1 effect sturen je beslissing, en ik leg je uit hoe.

Duplicate Content

Duplicate Content: checken, oplossen en voorkomen

Duplicate content is slecht. Daar kun je eigenlijk niet omheen. Het zorgt voor een slechte gebruikservaring en Google raakt er ontzettend van in de war. Het beïnvloedt dus ook de ranking van je organische pagina’s. Des te belangrijker om te checken of jouw website duplicate content bevat en hoe je het oplost. 

Kwalitatieve backlinks

Wat is een kwalitatieve backlink?

Jaren geleden was de kwantiteit nog belangrijk. Tegenwoordig hecht Google juist meer waarde aan de kwaliteit van je backlinks. En wees gerust, er zijn meerdere manieren om te bepalen of een backlink kwalitatief is en/of van toegevoegde waarde is voor jouw website. Welke links is nu waardevol en welke niet?

Self-serving bias

Self-serving bias en zelfbescherming

Een loonsverhoging die voornamelijk komt door je eigen harde werken, en het onthouden van die loonsverhoging door drukte en te kort aan tijd? De rode draad in dit voorbeeld is de aanname dat positieve resultaten een interne oorzaak hebben, en negatieve resultaten veroorzaakte worden door externe factoren. Deze gedachtengang wordt de self-serving bias genoemd. Wat […]

Availability bias

Availability bias: overschatten doe je zo

Waarom denk je, foutief, dat gebeurtenissen vaker voorkomen? Waarschijnlijk beïnvloed de availability bias de keuzes en beslissingen die je maakt. Hoewel je brein je probeert te helpen, houdt deze je soms onbedoeld voor de gek. Hoe dat precies kan, leg ik je uit in de blog van vandaag.