Crawlbudget optimaliseren

Crawlbudget verhogen: wat is het en hoe werkt het?

Als je al een tijdje met SEO bezig bent, heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van zowel het crawlbudget als het crawlbudgetoptimalisatie. Hoe vaak je website bezocht en gecrawld wordt, en welke pagina er geïndexeerd worden, is deels afhankelijk van je crawlbudget. Want hoe vervelend is het nu dat Google je pagina’s niet bekijkt? Daarom […]

Likertschaal

Likertschaal: Wat is het? Hoe gebruik je het?

Het is een uitdaging om menselijk gedrag te meten. Het kan vaak niet gemeten worden met conventionele meettechnieken. Dat komt omdat het lastig is om de subjectiviteit van een persoon om te zetten in een objectieve data. Want hoe meet je nu percepties of meningen? De Likert schaal is een voorbeeld van een schaal die […]

Website migratie en SEO problemen

Website migratie: de meestverkomende SEO problemen

Een websitemigratie is vaak nodig wanneer de site een grote verandering doormaakt. Soms moet een site verhuizen naar een ander CMS, of moet de url structuur gewijzigd worden. Zo’n sitemigratie verloopt het liefst vlekkeloos. Maar vaker, dan niet, komen er problemen voor die je liever niet had gehad. Ik heb door de jaren heen een […]

Website opruimen voor SEO

Waarom is opruimen van belang bij SEO?

Soms groeit een website net zo hard als je bedrijf zelf. Zo kan er een wildgroei ontstaan aan nieuwsberichten, blogartikelen, tijdelijke actie-pagina’s en oude productpagina’s. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Voor je het weet, ontstaat er dan een veelvoud aan problemen. Want al die pagina’s kunnen niet onderhouden worden, worden na een poosje […]

SEO A/B testen

SEO A/B testen: hoe werkt dat?

SEO A/B testen is een fijne datagedreven benadering om SEO optimalisaties te beoordelen. Door deze validatie weet jij zeker of de aanpassing op de gehele site voor positieve resultaten zal zorgen. Maar “A/B testen” klinkt voor velen best eng, zeker als het om SEO gaat. En vergis je niet; het is best een ingewikkeld onderwerp. […]