Cumulative Layout Shift: ontdekken en oplossen
/2 Reacties/in SEO /door NataschaEen onverwachte verschuiving van elementen en knoppen komt eigenlijk vrij vaak voor, maar fijn zijn ze niet. Onstabiele elementen op webpagina’s hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. De Cumulative Layout Shift helpt je om te ontdekken of er elementen op je website verschuiven.
Largest Contentful Paint: herkennen en verbeteren
/0 Reacties/in SEO /door NataschaIn het nieuwste bericht van Google over de Page experience update wordt de nadruk gelegd op User Experience. De Largest Contenful Paint (LCP) is hierbij een factor die aangeeft hoe goed je website het doet. In deze blog leg ik uit hoe je de LCP herkent en vermindert, zodat de pagina sneller laadt, de user […]
Hindsight bias: Dat wist je toch allang?
/0 Reacties/in Psychologie /door Natascha“Dat wist ik toch allang!” is een zin die je vast wel eens hebt gedacht of uitgesproken. Deze zogenaamde hindsight bias komt vaker voor dan je zou denken, en heeft invloed op je gedrag en toekomstige beslissingen. In deze blog leg ik uit wat de bias inhoudt en wat de gevolgen zijn voor je gedrag.
Barnum of Forer effect toepassen in marketing
/0 Reacties/in CRO, Psychologie /door NataschaJij weet net als ik dat horoscopen voor de grote massa zijn geschreven. Toch heb je de neiging om te denken dat het precies bij jou past. In deze blog onderzoek ik waar het Barnum of Forer-effect vandaan komt en op welke manier het tegenwoordig vaak op websites wordt gebruikt.
Bouba/Kiki effect: relatie tussen klank en betekenis
/0 Reacties/in Psychologie /door NataschaIn deze blog ga ik dieper in op de associaties tussen niet-woorden en abstracte vormen. Deze woord-vorm associaties zijn het meest bekend door een fenomeen dat vaak het bouba/kiki-effect wordt genoemd.