Google mijn bedrijf

5 redenen om nu je Google Mijn Bedrijf te claimen

Alle kleine aanpassingen die je voor SEO doet, maken samen een groot verschil. Zo is het in orde maken van je Google Mijn Bedrijf, ook wel Google My Business of GMB genoemd, een manier om je concurrenten voor te blijven. Het mooie van een Google Mijn Bedrijf vermelding is dat het alle informatie bevat over je bedrijf die potentiële klanten nodig hebben. Maak daarom nu even tijd om je Google Mijn Bedrijf in te stellen. Ik leg je graag uit waarom het tegenwoordig echt onmisbaar is. 😉

 

1. Krachtige positie in de zoekresultaten ?

Google doet er alles aan om zijn bezoekers een uitstekende ervaring te bieden. De zoekmachine levert precies dat soort informatie waar bezoekers naar op zoek zijn en het liefst zo snel mogelijk. Zo staat je Google Mijn Bedrijf altijd bovenaan in de zoekresultaten.

“Finally you put my love GMB on top. Oh baby, you put my love GMB on top top top top top” – Beyonce anyone? 😀

Al jouw belangrijke informatie is dus duidelijk gepositioneerd, waardoor mensen gemakkelijke toegang krijgen tot je website, product of dienst.

En ja, je kunt bovenaan staan in de zoekresultaten met een rich snippet of zelfs een features snippet, maar de informatie van een GMB heb je helemaal zelf in de hand en geeft meer details en contactgegevens over je bedrijf of merk.

 

2. Je kunt berichten toevoegen over je bedrijf ?

Met een bedrijfsvermelding in Google heb je de mogelijkheid om precies te omschrijven wat er in je bedrijf gebeurt. Het wordt niet beter dan dat. Jij bent de directe bron van informatie, niet je klanten.

Berichten op Google Mijn Bedrijf zijn vergelijkbaar met artikelen op LinkedIn, maar dan met de focus op je bedrijf.

Neem daarom de content die je al plaatst op je professionele sociale media accounts over. Pas het indien nodig aan en gebruik de functie voor posten in Google Mijn Bedrijf om waardevolle informatie te leveren.

 

3. Potentiële klanten leggen gemakkelijker contact ?

Met één klik kunnen klanten rechtstreeks contact met je opnemen. Vermeld je telefoonnummer of het adres zodat klanten je beter en sneller kunnen bereiken.

Ga hier wel verstandig mee om. Als je vanaf huis werkt, raad ik je aan je thuisadres niet te tonen.

Hoewel Google om je adres vraagt, kun je er vervolgens voor kiezen om de algemene omgeving van je locatie weer te geven zonder een exacte adres. Dat doe ik zelf ook namelijk.

 

4. Nuttige data die inzicht bieden ?

Ik ben een grote liefhebber van cijfers en statistieken. Google Mijn Bedrijf geeft duidelijk inzicht in het gedrag van je doelgroep, omdat deze je inzicht geeft in een heleboel data. Hieronder lees je een paar zaken die je kunt achterhalen over de zoekactiviteit en het gedrag van je doelgroep.

Prestatie

Ik kan het niet genoeg zeggen; hou je data in de gaten en stuur indien nodig bij. Gebruik de data van Google Mijn Bedrijf om uit te vinden wat werkt en tweak wat niet werkt bij. Bekijk het aantal Weergaven, Zoekopdrachten en de Activiteit om conclusies te trekken.

Zoekwoorden

Zoekwoorden zijn zo enorm belangrijk. Weten welke zoekwoorden mensen gebruiken om je bedrijf te vinden, is als het winnen van de jackpot.

En ja, goed nieuws; Google Mijn Bedrijf geeft je precies inzicht in welke zoekwoorden er gebruikt worden om jou of jouw expertise te vinden. 😀

Het is aan jou om de meest relevante zoekwoorden, zoals je ook bij een zoekwoordonderzoek zou doen, over te nemen en toe te voegen in je Google Mijn Bedrijf en wellicht ook op je eigen website. Het implementeren van zoekwoorden maakt in de loop van de tijd een enorm verschil in je online aanwezigheid.

 

5. Handig overzicht met reviews ⭐

Google Mijn Bedrijf laat ook reviews zien. En niet alleen die van Google zelf, maar ook die op Facebook bijvoorbeeld.

Zo krijg je potentiële klant een totaaloverzicht, wanneer die persoon naar je bedrijf of merkt zoekt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *