Website snelheid testen

Website snelheid testen: welke tool gebruik je?

De snelheid van je website is belangrijk, dat is een feit. Niemand wil een trage website. Daarom is websitesnelheid een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Want hoe sneller jouw website, hoe groter de kans op succes. Daarom is het cruciaal om je website te versnellen. Maar voordat je dat kunt doen, moet je weten hoe […]

Breinverleiding met psychologie

Waarom is Netflix zo succesvol?

Netflix is al jaren een krachtig platform als het gaan om het kijken van films en series. Maar hoe zorgt Netflix er voor dat ze nog steeds elk jaar groeien t.o.v. van hun concurrenten. Hoe overtuigt Netflix hun doelgroep om klant te worden en maandelijks voor hun aanbod te betalen, en wellicht nog belangrijker, die […]

Breinverleiding met psychologie

Hoe verleidt IKEA jouw brein?

Je kent IKEA van de Zweedse gehaktballetjes en de goedkope D.I.Y. meubels. Het succes van deze winkel is inmiddels over de hele wereld verspreid en dat is niet zonder reden: IKEA weet perfect in te spelen op de markt. Het klinkt dan ook niet helemaal vreemd in de oren dat ook hun marketingstrategie tot in […]

CTR verhogen van je organische zoekresultaat (SEO)

8 tips om je CTR te verhogen (SEO)

De click-through-rate (CTR) van je organische resultaten verhogen is een behoorlijk belangrijk aspect. Je hebt maar één kans om je bezoeker van Google naar je website te krijgen. Helaas is de CTR voor SEO vaak nog een onderschatte metrics. Want, inderdaad, hoog ranken is belangrijk. Maar als je iemand niet kunt overtuigen om op je […]

Zoekvolume

Zoekvolume is geen heilige graal

Wanneer je begint met het leren van SEO, begin je vaak met het onderdeel ‘content’. Zo ben ik zelf ook begonnen. Raar is dat niet. Zonder content, geen website. En bij die content word je meteen in de wereld van zoekwoorden gegooid. Het wordt er bijna in gestampt dat zoekvolume super (maar dan écht super) […]