Black Friday psychologie

Het succes van psychologie op Black Friday

In Amerika zorgt Black Friday voor een chaos van duwen, rennen en trekken om dat ene koopje binnen te halen. De Black Friday hype is al even naar Nederland overgewaaid, en ook wij zien dat gedrag terug; gelukkig in veel mindere mate… Maar waar komt dat gedrag vandaan? Wat is het succes van psychologie tijdens Black […]

Breadcrumbs

Breadcrumbs: klein linkje, groot effect

Breadcrumbs zijn een belangrijk navigatie-element. Je maakt hiermee de bezoekers van je website bewust van hun huidige locatie binnen de hiërarchische structuur van een website. Zo hebben breadcrumbs nog wel meer voordelen. Als je het mij vraagt is zo’n kruimelpad onmisbaar op je website, en niet alleen voor SEO.

Ringelmann effect

Ringelmann effect: de prestatie in een groep

Met een grote groep sporten of werken is niet altijd beter. Wat gebeurt er met de individuele prestatie van de personen in die groep? Gaan ze er allemaal 100% voor, of liften ze juist mee met de rest? Het Ringelmann effect legt uit dat moet oppassen met grote groepen waar je niet helemaal goed zichtbaar […]

Zoekintentie

Zoekintentie: machtig, maar onderschat

SEO gaat niet alleen over het vinden van populaire zoekwoorden en de transformatie van die zoekwoorden naar goede content. Het is veel breder dan dat. Wanneer je geen rekening houdt met de zoekintentie van je zoekwoorden, is je zoekwoordonderzoek veel minder effectief dan je denkt. Daardoor staat de hele strategie die daaruit voort komt, eigenlijk op […]

Microcopy

Zo schrijf je de beste Microcopy

Als je een geweldige gebruikerservaring/UX op een website wilt creëren, zijn er een heleboel zaken waar je rekening mee moet houden; denk aan het kleurenschema, de navigatie, of de funnels. Maar er is nog een ander onderdeel wat een grote impact kan hebben. Ja, ja, ik heb het in de blog van vandaag inderdaad over […]