ingroup-outgroup bias

Ingroup & outgroup bias: wat is het?

Mensen geven de voorkeur aan de leden van hun eigen groepen (ingroup) en hebben een afkering tegen de leden van andere groepen (outgroup) in sociale situaties. Maar waarom? Ik leg je in deze blog die ingroup- en outgroup bias uit.

Gamification llustratie

Gamification in marketing: hoe werkt dat?

Games zijn enorm populair. Ze zorgen voor plezier, beloningen, en competitie. Gamers spenderen graag uren aan een spel, zijn betrokken en gaan recht op hun doel af. In hun geval is dat het einde van het level. Deze verhoogde motivatie is wat veel bedrijven ertoe aanzet om een onderdeel van een spel te integreren op […]

Fitts's law illustratie

Fitts’s law en UX design: de gouden combinatie

Een goede UX-designer gebruikt Fitts’s law bij het ontwerpen van een nieuw design. Zijn de knoppen groot genoeg? Kost het weinig moeite om die knop te bereiken? In deze blog leg ik je uit hoe je Fitts law gebruikt om je UX design of User Interface design te perfectioneren. 🙂

hyperbolic discounting illustratie

Hyperbolic discounting: liever nu, dan later

Je accepteert liever een kleine, maar zekere, beloning boven een grotere beloning die minder zeker is. Zo werkt Hyperbolic discounting in een notendop. In deze blog leg ik je uit wat Hyperbolic discounting is, en hoe je deze psychologische bias toepast in je webshop of website.

Beste marketing boeken

De 5 beste Neuromarketing boeken

In deze lijst vind je de beste neuromarketing boeken, mijn persoonlijke favorieten, waarvan ik vind dat elke online marketeer ze gelezen moet hebben. De neuromarketing boeken gaan de diepte in over verschillende psychologische onderwerpen en duiken het bewuste en onderbewuste brein in om consumenten te beïnvloeden. Ze zijn gevuld met enorm veel psychologische tips en […]