Bedankpagina

22 tips om de bedankpagina te optimaliseren

Zoals je waarschijnlijk al weet, is een bedankpagina een pagina waarnaar je bezoekers doorverwijst worden nadat ze zich hebben aangemeld of een aankoop hebben gedaan.

De bedankpagina is je volgende gelegenheid om die bezoeker verder in je verkooptrechter te begeleiden.

Weet je niet hoe? Ik heb 22 geweldige tips voor bedankpagina’s die zorgen voor leads en je bezoeker tevreden houden. Probeer een van de volgende dingen op je bedankpagina uit:

 

1. Bevestig de aankoop

Dit is een van de belangrijkste doelen van een bedankpagina denk ik maar zo. Je moet bevestigen dat de aankoop of aanmelding geslaagd is om mogelijke onzekerheden weg te nemen bij de klant/bezoeker.

 

2. Laat weten dat er een e-mail verstuurd is

Stel de klant gerust door te laten weten dat de bevestiging niet alleen op dit moment te bekijken is, maar je een e-mail naar hun e-mailadres hebt gestuurd met de bestelling/aanmelding/bevestiging.

Bedankpagina voorbeeld: e-mail bevestiging

 

3. Feliciteer je klant met hun boeking of aankoop

Aarzel niet om je klanten te feliciteren met hun aankopen. De bevestiging dat ze een goede keuze maken, geeft ze een positief gevoel.

 

4. Geef meer informatie over de toekomst

Zonder te weten wat ze kunnen verwachten, vragen gebruikers zich af: “Wat moet ik doen?”,  “Zullen de inloggegevens per e-mail worden toegestuurd?”, “Hoe weet ik wanneer mijn pakket onderweg is?”. Deze antwoorden zou je meteen op de bedankpagina kunnen geven.

 

5. Bied de mogelijkheid aan een account aan te maken

Bezoekers bestellen graag zonder veel moeite en maken soms niet eerst een account aan. Ze willen zo snel mogelijk dat ene product bestellen. Nadat de bestelling dan eindelijk is afgerond is het een goed moment om nog maar eens te porren of ze een account willen aanmaken.

Als de bezoeker na de aankoop een account aanmaakt, stoort dat de eerste verkoop niet. Bij het maken van het account is er al een hoop informatie ingevuld door de gegevens van een paar minuten geleden.

 

6. Geef social media knoppen weer

Vraag bezoekers een belangrijke pagina te delen op hun favoriete sociale media kanaal.

 

7. Gebruik goede call to action knoppen

De call to action die jij kiest is 100% afhankelijk van de doel van de pagina. Maar je kunt de call to action knop optimaliseren of aantrekkelijk maken op meerdere manieren

 

8. Gebruik de naam van de klant in de tekst

Een persoonlijke aanpak straalt vertrouwen uit. Zo klinkt ‘Hi Natascha, bedankt voor je aankoop!’ iets gezelliger dan ‘Hi, bedankt voor je aankoop!’.

 

9. Creëer een gevoel van vertrouwen met foto’s

Door de aandacht van de bezoeker te richten op foto’s waar ze zich mee kunnen identificeren zorg je voor een stukje meer vertrouwen.

 

10. Vermeld het totaal aantal aankopen in absolute getallen

Bevestig tegenover de klant dat de aankoop die ze net deden een goed plan was. Laat weten hoeveel personen hen voor gingen. Doe dat liefst ook in absolute getallen in plaats van percentages om het de bezoeker te gemakkelijk mogelijk te maken.

11. Vraag feedback over de aankoop

Stel een vraag over de aankoop die ze net gedaan hebben. Met deze feedback/informatie pas je vervolgens de customer journey of je content strategie weer aan.

  • Wat denk je uit deze cursus te halen?
  • Waarom heb je besloten je in te schrijven?

 

12. Maak een korte vragenlijst/enquete

Vragenlijsten zijn een snelle, gemakkelijke en vooral goedkope manier om feedback te krijgen. Het is belangrijk dat deze vragenlijst niet te lang is (5-10 vragen maximaal) als je wilt dat iemand deze invult.

 

13. Verhoog de betrokkenheid met een eenvoudige taak of vraag

Plaats je klanten in een positieve gemoedstoestand door ze een kleine “overwinning” te geven. Dit doe je met een simpele vraag of taak.

 

14 . Vraag om een review of aanbeveling

Vraag nieuwe lezers om een aanbeveling met behulp van een vooraf geschreven e-mail. Of geef ze een manier om een review achter te laten door meteen een link te plaatsen naar desbetreffende pagina.

 

15. Straal autoriteit uit

Het presenteren van positieve beoordelingen of reviews overtuigt de bezoeker dat de aankoop een goede beslissing was. Plaats bijvoorbeeld ook mediavermeldingen of andere recensies op je bedankpagina en andere belangrijke pagina’s op je website op.

 

16. Link naar je populairste pagina’s/blogs

Als een lezer zich aanmeldt voor je nieuwsbrief/cursus/actie, komt dat omdat ze waarde zien in de content die je aanbiedt. De kans is groot dat ze andere dingen op je website die relevant zijn net zo interessant vinden.

 

17. Toon een exit-pop-up wanneer de bezoeker de pagina sluit

Als de bezoeker echt je website gaat verlaten, heeft een laatste boodschap nog toegevoegde waarde. Optimaliseer je pop-up wel zodat deze aansluit bij de behoefte van je klant; wees altijd relevant.

 

18. Upsell andere producten

De meest directe manier om meer waarde te creëren uit een bedankpagina is om de bezoeker naar een secundaire aankoop te lokken. Op een bedankpagina wordt de upsell het primaire product, en je kan een ideale landingspagina bouwen voor dat product.

 

19. Laat een aanbieding zien

 

20. Verhoog de betrokkenheid met een vraag

Plaats een Facebookbericht op je bedankpagina met vraag om betrokkenheid te stimuleren. Hoe meer je weet over je klanten of bezoekers, hoe beter.

 

21. Biedt de nieuwsbrief aan

 

22. Plaats een video

Op de bedankpagina heb je de aandacht van de bezoeker al. Dat is een goed moment om een videoboodschap te plaatsen over een nieuw product, dienst of cursus.

 

Heb jij nog goede voorbeelden van bedankpagina’s?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *